Method and apparatus for ensuring that, in a portable, battery-powered communication package incorporating at least two communication devices, such as a combination cellular telephone and a pager, sufficient power is provided for extended operation of the communication device having the lowest continuous power consumption requirements when the device having a higher continuous power consumption rate has consumed a selected portion of the total power initially available to the combined devices. In the case of the aforestated exemplary device, cellular telephone function is disabled when a selected portion of the total power initially available is consumed. A first embodiment of the invention is implemented with a single electrochemical battery. The first embodiment of the invention may include a headroom-limited flyback power supply which powers the high-power consumption device. When headroom drops below a minimum set by a series-coupled diode string, power is cut off to the high-power-consumption device. The first embodiment of the invention may alternatively include a battery charge sense circuit which produces a digital signal, the digital signal corresponding to either a battery charge state that is above the predetermined voltage level or a battery charge state that is below the predetermined voltage level. For this alternate first embodiment, operation of the high-power-consumption device is disabled when the predetermined battery charge state is reached, thus permitting operation of the low-power consumption communication device for an extended period which, ideally, should be at least 24 hours. A second embodiment of the invention is implemented using a separate electrochemical power source (e.g., a single electrochemical cell or battery) to power the low-power consumption device.

Metodo ed apparecchio per accertarsi che, in un pacchetto portatile e a pile di comunicazione che comprende almeno due dispositivi di comunicazione, quali un telefono cellulare di combinazione e un pager, l'alimentazione sufficiente sia fornita per il funzionamento esteso del dispositivo di comunicazione che ha i requisiti continui più bassi dell'assorbimento di corrente di energia quando il dispositivo che ha un più alto tasso continuo dell'assorbimento di corrente di energia ha consumato inizialmente una parte selezionata dell'alimentazione totale disponibile ai dispositivi uniti. Nel caso del aforestated il dispositivo esemplare, funzione del telefono cellulare è disabled quando una parte selezionata dell'alimentazione totale inizialmente disponibile è consumata. Un primo metodo di realizzazione dell'invenzione è effettuato con una singola batteria elettrochimica. Il primo metodo di realizzazione dell'invenzione può includere un gruppo di alimentazione altezza-limitato di ritorno del raggio catodico che alimenta il dispositivo ad alta potenza del consumo. Quando le gocce dell'altezza libera sotto un insieme da una stringa serie-accoppiata del diodo, alimentazione di minimo è tagliata al dispositivo del alto-alimentazione-consumo. Il primo metodo di realizzazione dell'invenzione può includere alternativamente un circuito di senso della carica della batteria che produce un segnale numerico, il segnale numerico che corrisponde all'il uno o il altro una carica della batteria dichiara che è sopra il livello di tensione predeterminato o una carica della batteria dichiara che è sotto il livello di tensione predeterminato. Per questo primo incorporamento alternato, il funzionamento del dispositivo del alto-alimentazione-consumo è disabled quando la carica predeterminata della batteria dichiara è raggiunta, funzionamento così consentente del dispositivo a bassa potenza di comunicazione del consumo per un periodo esteso che, idealmente, dovrebbe essere almeno di 24 ore. Un secondo metodo di realizzazione dell'invenzione è effettuato usando una fonte di energia elettrochimica separata (per esempio, una singola cellula o batteria elettrochimica) per alimentare il dispositivo a bassa potenza del consumo.

 
Web www.patentalert.com

< (none)

< Speech coding with variable model order linear prediction

> Method and apparatus for enabling data transmission between a mobile network and a fixed network having different data rates

> (none)

~ 00005