An alkaline zinc-nickel electroplating bath comprises zinc ions, nickel ions, a primary brightener which is an N-methylpyridinium compound substituted at the 3-position of the pyridine ring with a carboxylate group or a group hydrolyzable to a carboxylate group and a secondary brightener which is an aliphatic amine. An example of a preferred brightener is N-methylpyridinium-3-carboxylate or a salt thereof. A preferred polyamine is a polyethyleimine. By the present invention, a mirror bright zinc-nickel deposit can be obtained having more than 4% by weight nickel, without blistering or decomposition of the primary brightener.

Un bagno galvanoplastico al nichel zinco alcalino contiene gli ioni dello zinco, gli ioni del nichel, un proiettore primario che è un residuo di N-methylpyridinium sostituito al 3-position dell'anello della piridina con un gruppo del carbossilato o un gruppo hydrolyzable ad un gruppo del carbossilato e ad un proiettore secondario che è un'ammina alifatica. Un esempio di un proiettore preferito è N-methylpyridinium-3-carboxylate o un sale di ciò. Un polyamine preferito è un polyethyleimine. Tramite la presente invenzione, un giacimento al nichel zinco luminoso dello specchio può essere ottenuto avendo più di 4% di peso nichel, senza produrre delle bolle o decomposizione del proiettore primario.

 
Web www.patentalert.com

< (none)

< Sunscreen composition containing sol-gel microcapsules

> Permanent-waving process comprising the preliminary application of a composition comprising at least one anionic polymer

> (none)

~ 00049