A negative electrode of a nonaqueous secondary battery is formed of a carbonaceous material. The ratio RG=Gs/Gb of the degree of graphitization Gs of the carbonaceous material, determined by a surface-enhanced Raman spectrum, to the degree of graphitization Gb, determined by a Raman spectrum measured using argon laser light, is at least 4.5. Alternatively, the carbonaceous material has a peak in a wavelength range above 1,360 cm.sup.-1 in a surface-enhanced Raman spectrum which is measured by the same surface-enhanced Raman spectrum. The deterioration of the nonaqueous secondary battery is suppressed during use in high-temperature environments and high capacity is maintained for long periods.

Un elettrodo negativo di una batteria secondaria non acquosa è formato di un materiale carbonioso. Il rapporto RG=Gs/Gb del grado della grafitizzazione Gs del materiale carbonioso, determinata da uno spettro superficie-aumentato del Raman, al grado della grafitizzazione GB, determinato da uno spettro del Raman misurato usando la luce di laser dell'argon, è almeno 4.5. Alternativamente, il materiale carbonioso ha un picco in una lunghezza d'onda superiore a 1.360 cm.sup.-1 in uno spettro superficie-aumentato del Raman che è misurato dallo stesso spettro superficie-aumentato del Raman. Il deterioramento della batteria secondaria non acquosa è soppresso durante l'uso negli ambienti a temperatura elevata e la capacità elevata è effettuata per i periodi lunghi.

 
Web www.patentalert.com

< (none)

< Polyamide-containing ligating agents bonded to inorganic and organic polymeric supports and methods of using the same for removing and concentrating desired metal ions from solutions

> Lithium bisoxalatoborate, the production thereof and its use as a conducting salt

> (none)

~ 00057