A motor controller for regulating the speed and limiting the input current to a dc motor is disclosed. The motor controller includes an electronic control unit, a current sensor and a speed sensor. The motor controller provides control of the dc motor by applying a varying voltage to maintain a motor speed in the presence of a varying load. The motor controller also monitors the input current to the dc motor to predict an input current to the dc motor. The ECU compares the predicted input current to a input current limit range and switches to a current-limiting mode when it determines that an overcurrent condition is reached based on the comparison. The motor controller modifies the control signal by a first control decay factor when the predicted input current exceeds the input current limit range. The motor controller modifies the control signal by a second control decay factor when the predicted input current is within the input current limit range level. When the input current has stabilized less than the input current limit range, the motor controller modifies a target motor speed to returns to a speed-regulating mode.

Un regolatore del motore per regolare la velocità e limitare la corrente dell'input ad un motore di CC è rilevato. Il regolatore del motore include un'unità di controllo elettronica, un sensore corrente e un sensore di velocità. Il regolatore del motore fornisce il controllo del motore di CC applicando una tensione di variazione per effettuare una velocità del motore in presenza di un carico di variazione. Il regolatore del motore inoltre controlla la corrente dell'input al motore di CC per predire una corrente dell'input al motore di CC. L'ECU confronta la corrente prevista dell'input ad una gamma corrente di limite dell'input e gli interruttori ad un modo corrente-di limitazione quando determina che uno stato di sovracorrente fosse raggiunto hanno basato sul confronto. Il regolatore del motore modifica il segnale di controllo da un primo fattore di deperimento di controllo quando la corrente prevista dell'input eccede la gamma corrente di limite dell'input. Il regolatore del motore modifica il segnale di controllo da un secondo fattore di deperimento di controllo quando la corrente prevista dell'input è all'interno del livello corrente della gamma di limite dell'input. Quando la corrente dell'input ha stabilizzato di meno che la gamma corrente di limite dell'input, il regolatore del motore modifica una velocità del motore dell'obiettivo ai ritorni ad un modo velocità-regolante.

 
Web www.patentalert.com

< Dynamic load cell apparatus

< Diagnostic vibration data collector and analyzer

> Press monitoring and control system

> Mechanical device productivity improvement with usage analysis, management, and implementation methodology for manufacturing facility

~ 00068