The present invention is a cable preparation tool which allows the preparation of a coaxial cable having a corrugated outer conductor to receive a connector in one step. The tool allows for the control of trim dimensions for each component of the cable without measuring. No matter whether the end of the cable before preparation is at the crest or valley of the outer conductor, the tool provides the correct trim dimensions for each component and stops cutting when these dimensions are reached. The cable preparation tool includes a main body having a cable receiving end, cable receiving area for stripping of the cable such that the crests and valleys are exposed, and a crest and valley locating system as part of the main body for locating the exposed crests and valleys of the corrugated conductor. The crest and valley locating system includes at least one valley locator unit extending into the cable receiving area and a spring that biases the valley locator unit into the cable receiving area. The valley locator unit moves away from a crest of the cable as the crest contacts the valley locator unit and rebounds into the next valley due to the biasing of the spring during insertion of the cable.

La presente invenzione è un attrezzo della preparazione del cavo che permette che la preparazione di un cavo coassiale che ha un conduttore esterno ondulato ricevi un connettore ad un punto. L'attrezzo tiene conto il controllo delle dimensioni della cornice per ogni componente del cavo senza misurare. Nessuna materia se l'estremità del cavo prima che la preparazione sia alla cresta o alla valle del conduttore esterno, l'attrezzo fornisce le dimensioni corrette della cornice per ogni componente e smette di tagliare quando queste dimensioni sono raggiunte. L'attrezzo della preparazione del cavo include una parte principale che hanno un cavo ricevere l'estremità, cavo che ricevono la zona per mettere a nudo del cavo tali che le creste e le valli sono esposte e una cresta e una valle che individuano il sistema come componente della parte principale per l'individuazione le creste e delle valli esposte del conduttore ondulato. La cresta e la valle che individuano il sistema include almeno un'unità dell'indicatore di posizione della valle che avanza nel cavo che riceve la zona e una molla che influenza l'unità dell'indicatore di posizione della valle nel cavo che riceve la zona. L'unità dell'indicatore di posizione della valle si muove via da una cresta del cavo mentre la cresta si mette in contatto con l'unità ed i rimbalzi dell'indicatore di posizione della valle nella valle seguente dovuto influenzare della molla durante l'inserzione del cavo.

 
Web www.patentalert.com

< (none)

< Object location system

> Method and arrangement for compensating for frequency jitter in a laser radar system by utilizing double-sideband chirped modulator/demodulator system

> (none)

~ 00074