Cryptographic device having reduced vulnerability to side-channel attack and method of operating same

   
   

A cryptographic device and method of operation for encrypting messages. The device can be incorporated into a postage metering system to provide cryptographically secured postal indicia. The device and method provide increased security against side-channel attacks such as differential power analysis (DPA). An encryption key is transformed with a first function to generate temporary key as a function of a random number. A message is encrypted with the temporary key to generate a modified message. The modified message is transformed with a second function to generate an encryption. The encryption generated is identical to a direct encryption of the message with the untransformed key. The temporary key is changed frequently to protect against side-channel attacks.

Un dispositivo e un metodo di funzionamento crittografici per la cifratura dei messaggi. Il dispositivo può essere compreso in un sistema di misura dell'affrancatura per fornire il indicia postale cryptographically fissato. Il dispositivo ed il metodo forniscono la sicurezza aumentata contro gli attacchi della lato-scanalatura quale analisi differenziale di alimentazione (DPA). Una chiave di crittografia è trasformata con una prima funzione per generare la chiave provvisoria in funzione di un numero casuale. Un messaggio è cifrato con la chiave provvisoria per generare un messaggio modificato. Il messaggio modificato è trasformato con una seconda funzione per generare una crittografia. La crittografia generata è identica ad una crittografia diretta del messaggio con untransformed la chiave. La chiave provvisoria è cambiata frequentemente per proteggere dagli attacchi della lato-scanalatura.

 
Web www.patentalert.com

< Secure mutual network authentication protocol

< Recording of scrambled digital data

> Method of controlling a channel between a radio terminal and a cellular radiocommunication infrastructure, and access network implementing such a method

> Key transforms to discriminate between beams in a multi-beam satellite communication system

~ 00109