Rapid settling automatic gain control with minimal signal distortion

   
   

An apparatus and method of automatic gain control (AGC) useful for a detector of a digital radio providing rapid settling and minimal distortion is described. The automatic gain control includes a plurality of modular AGC elements each having a unique bias. The AGC elements may also be switched from an open loop operating mode with a unique initial gain voltage to a closed loop operating mode. A matched filter is applied to the output of each of the AGC elements to filter out all but the signal constituents that match the reference symbol. The output of the matched filters having the greatest signal to noise ratio is the selected as the detector output. The output with the greatest signal to noise ratio corresponds to the output of the AGC element that has settled with the least distortion.

Un materiale e un metodo di controllo di guadagno automatico (AGC) utile per un rivelatore di una radio digitale che fornisce la sedimentazione veloce e la distorsione minima è descritto. Il controllo di guadagno automatico include una pluralità di elementi modulari di AGC ciascuno che ha una polarizzazione unica. Gli elementi di AGC possono anche essere passati da un modo di funzionamento del ciclo aperto con una tensione iniziale unica di guadagno ad un modo chiuso di funzionamento del ciclo. Un filtro abbinato è applicato all'uscita di ciascuno degli elementi di AGC per filtrare fuori tutti ma i costituenti del segnale che abbinano il simbolo di riferimento. L'uscita dei filtri abbinati che hanno il rapporto di segnale/disturbo più grande è selezionato come l'uscita del rivelatore. L'uscita con il rapporto di segnale/disturbo più grande corrisponde all'uscita dell'elemento di AGC che si è depositato con la meno distorsione.

 
Web www.patentalert.com

< Method and device for determining the carrier frequency of base stations in the mobile receiver of a cellular mobile radio system working with W-CDMA

< Method and system in a transceiver for controlling a multiple-input, multiple-output communications channel

> Sharing of antennas by base station nodes of telecommunications network

> Smart channel entry system

~ 00163