Devices and methods for percutaneous mitral valve repair

   
   

Devices and methods are provided for diagnosing and repairing mitral valve defects such as mitral valve regurgitation. According to an exemplary method, mitral valve function is visualized by transesophageal echocardiography. A catheter is inserted along the venous system of the patient through the atrium into the mitral valve. A suction tip grasps the leaflets of the mitral valve to immobilize and juxtapose the leaflets at a point simulating a stitch, and the mitral valve is again observed to confirm that fastening at that point will repair the prolapse or other defect. The mitral valve leaflets are then via a fastening such as a staple or shape memory rivet. The fastener may be inserted by a stapling assembly in the venous catheter tip, or by a separate stapler that is inserted along an arterial path from the opposite direction and guided along a transcardiac rail to the immobilized point. Upon completion of the repair process, the mitral valve is once again visualized by transesophageal echocardiography to determine whether repair thereof has been effected.

Vorrichtungen und Methoden werden für die bestimmenund reparierenden mitral Ventilschäden wie mitral Ventil Regurgitation zur Verfügung gestellt. Entsprechend einer mustergültigen Methode wird Funktion des mitral Ventils durch transesophageal Echocardiography sichtbar gemacht. Ein Katheter wird entlang dem venösen System des Patienten durch den Atrium in das mitral Ventil eingesetzt. Eine Saugspitze greift die Blättchen des mitral Ventils, um die Blättchen an einem Punkt stillzustellen und gegeneinander zu halten, der eine Heftung simuliert, und das mitral Ventil wird wieder beobachtet, um diese Befestigung an diesem Punkt zu bestätigen repariert den Vorfall oder anderen Defekt. Die Blättchen des mitral Ventils sind dann über eine Befestigung wie eine Heftklammer oder ein Formgedächtnisniet. Der Befestiger kann durch eine heftende Versammlung venösen Katheterin umkippen eingesetzt werden oder durch einen unterschiedlichen Hefter, der entlang einem arteriellen Weg von der entgegengesetzten Richtung eingesetzt wird und entlang eine transcardiac Schiene zum stillgestellten Punkt geführt. Nach Beendigung des Reparaturprozesses, wird das mitral Ventil noch einmal durch transesophageal Echocardiography sichtbar gemacht, um festzustellen, ob Reparatur davon bewirkt worden ist.

 
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