A method and apparatus for optically assaying a targeted substance in a sample using a sensor comprising a dielectric film stack having a plurality of dielectric layers. For at least one angle of incidence the dielectric layers operate as a waveguide for light incident upon the sensor. In one configuration, each dielectric layer comprises a dielectric material selected from a first dielectric material having a first index of refraction and a second dielectric material having a second index of refraction. The dielectric film stack is formed such that the dielectric material of the dielectric layers alternates between the first dielectric material and the second dielectric material. The dielectric film stack is either formed as a dielectric mirror such that light incident upon the sensor reflects from the sensor or as an anti-reflection film stack such that light incident upon the light beam propagates through the sensor. The inventive sensor exhibits a resonance that is comparable in magnitude with resonances commonly exhibited by conventional SPR sensors. However, unlike grating-based SPR sensors, the inventive sensor allows a sample to be assayed with substrate-incident light such that the incident light need not propagate through the sample. In addition, because the sensor does not rely on the use of conductive metals, the sensor enables sharp resonances at shorter wavelengths than conventional SPR sensors.

Un metodo e un apparecchio per otticamente analizzare una sostanza designata in un campione per mezzo di un sensore che contiene una pila dielettrica della pellicola che ha una pluralità di strati dielettrici. Per almeno un angolo dell'incidenza gli strati dielettrici funzionano come guida di onde per l'avvenimento chiaro sul sensore. In una configurazione, ogni strato dielettrico contiene un materiale dielettrico scelto da un primo materiale dielettrico che hanno un primo indice di rifrazione e da un secondo materiale dielettrico che ha un secondo indice di rifrazione. La pila dielettrica della pellicola è formata tali che il materiale dielettrico degli strati dielettrici si alterna fra il primo materiale dielettrico ed il secondo materiale dielettrico. La pila dielettrica della pellicola è una formata come specchio dielettrico tali che l'avvenimento chiaro sul sensore riflette dal sensore o come pila della pellicola di antiriflessione tali che l'avvenimento chiaro sul raggio di luce si propaga tramite il sensore. Il sensore inventivo esibisce una risonanza che è paragonabile nella grandezza con le risonanze esibite comunemente dai sensori convenzionali di SPR. Tuttavia, diverso dei sensori stridente-basati di SPR, il sensore inventivo permette che un campione si analizzi con la luce di substrato-avvenimento tali che la luce di avvenimento non debba propagarsi attraverso il campione. In più, perché il sensore non conta sull'uso dei metalli conduttivi, il sensore permette le risonanze taglienti alle lunghezze d'onda più corte che i sensori convenzionali di SPR.

 
Web www.patentalert.com

< (none)

< Loss equalization by means of port interconnectivity in a multistage optical switch

> 15-hydroxyeicosatetraenoic acid analogs with enhanced metabolic stability and methods of their use in treating dry eye disorders

> (none)

~ 00020