A method is provided for analyzing the effects of bubbles on skin-friction reduction in a ship cruising in a bubbly flow field. A shear stress decrement .tau..sub.t produced by a bubble in a flow field is obtained in a high frequency band region, in which a product of a bubble time-constant T and a turbulence frequency .omega..sub.L in a flow field is sufficiently greater than 1, based on a resistive force .DELTA.R.sub.v acting on a bubble derived from the bubble movements in a fluid flow direction along a ship surface and in a direction at right angles to a ship wall surface. Assuming that the shear stress a decrement is generated by a decrease in a gas mixing length, an expression for the operative wall constant .kappa..sub.1 for bubbly flow including a parametric bubble diameter d.sub.b is derived. Based on an expression relating the operative wall constant .kappa..sub.1 and a local friction factor C.sub.f in bubbly flow, and an expression relating the normal wall constant .kappa. in non-bubbly flow and a local friction factor C.sub.f0 in non-bubbly flow, an analytical solution is obtained for a skin-friction ratio C.sub.f /C.sub.f0.

Un metodo è fornito per analizzare gli effetti delle bolle su riduzione di pelle-attrito di una nave che cruising in un campo bubbly di flusso. Un tau..sub.t di decremento di sollecitazione di taglio ha prodotto da una bolla in un campo di flusso è ottenuto in regione ad alta frequenza della fascia, in cui un prodotto di una costante di tempo T della bolla e di un omega..sub.L di frequenza di turbolenza in un campo di flusso è sufficiente più grande di 1, basata su un DELTA.R.sub.v resistente della forza che si comporta su una bolla derivata perpendicolarmente dai movimenti della bolla in una direzione di scorrimento fluida lungo una superficie della nave ed in un senso ad una superficie della parete della nave. Supponendo che la sollecitazione di taglio una decremento è generata tramite una diminuzione in una lunghezza di miscelazione del gas, un'espressione per il kappa..sub.1 costante della parete attiva per flusso bubbly compreso un diametro parametrico d.sub.b della bolla è derivata. Sulla base di un'espressione che collegano il kappa..sub.1 costante della parete attiva e un fattore locale C.sub.f di attrito nel flusso bubbly e di un'espressione che collega il kappa normale di costante della parete. in flusso non-non-bubbly ed in fattore locale C.sub.f0 di attrito nel flusso non-non-bubbly, una soluzione analitica è ottenuta per un rapporto C.sub.f /C.sub.f0 di pelle-attrito.

 
Web www.patentalert.com

< (none)

< Magnet roller, process for producing same and developing unit using same

> Nucleotide sequences of maize and soybean .beta.-Ketoacyl-Acyl Carrier Protein Synthase II and their use in the regulation of fatty acid content of oil

> (none)

~ 00021