An apparatus for cutting a food product is disclosed including a stationary structure with a food product guide surface for guiding a food product along a path of travel, the apparatus having a knife wheel rotatable about a knife wheel axis, the knife wheel having at least one knife blade and located such that rotation of the knife wheel about the knife wheel axis causes the knife blade to cut through the food product as it moves along the path of travel. The apparatus also includes a knife wheel support which rotatably supports the knife wheel, the knife wheel support being pivotally attached to the stationary structure so as to pivot about a pivot axis extending substantially parallel to the knife wheel axis, such that the knife wheel axis is movable along an arcuate path about the pivot axis. By readily positioning the knife wheel in one of a plurality of discrete positions along the arcuate path, a visually acceptable square diced food product may be obtained from food products having a variety of thicknesses. The apparatus also includes a plurality of adjustable stripper plates extending between adjacent ones of a plurality of circular knives which slice the food product into a plurality of strips prior to the food product being cut by the cross-cut knife wheel. The stripper plates have an adjustable attaching mechanism connecting them to the stationary structure to facilitate the adjustment of the distance between the stripper plates and the food guide surface so as to readily accommodate a food product having a variety of thicknesses.

Un apparecchio per il taglio del prodotto alimentare è rilevato compreso una struttura stazionaria con una superficie della guida del prodotto alimentare per guidare un prodotto alimentare lungo un percorso della corsa, l'apparecchio che ha una rotella rotativa circa un asse della rotella della lama, la rotella della lama della lama che ha almeno una lamierina di lama ed ha individuato tali che la rotazione della rotella della lama circa l'asse della rotella della lama causa alla lamierina di lama al taglio attraverso il prodotto alimentare mentre si muove lungo il percorso della corsa. L'apparecchio inoltre include un supporto di rotella della lama che sostiene rotativamente la rotella della lama, il supporto di rotella della lama come un perno che è fissato alla struttura stazionaria in modo da imperniare circa un asse del perno che estende sostanzialmente parallelo all'asse della rotella della lama, tali che l'asse della rotella della lama è mobile lungo un percorso arcuato circa l'asse del perno. Prontamente posizionando la lama faccia rotare dentro uno di una pluralità di posizioni discrete lungo il percorso arcuato, un prodotto alimentare tagliato quadrato visivamente accettabile può essere ottenuto dai prodotti alimentari che hanno una varietà di spessori. L'apparecchio inoltre include una pluralità di piastre registrabili dell'estrattore che si estendono fra quelle adiacenti di una pluralità di lame circolari che affettano il prodotto alimentare in pluralità di strisce prima del prodotto alimentare che è tagliato dal traversa-tagliano la rotella della lama. Le piastre dell'estrattore hanno un meccanismo di fissaggio registrabile collegarle alla struttura stazionaria per facilitare la registrazione della distanza fra le piastre dell'estrattore e la superficie della guida dell'alimento in modo da accomodare prontamente un prodotto alimentare che ha una varietà di spessori.

 
Web www.patentalert.com

< Thinning and dicing of semiconductor wafers using dry etch, and obtaining semiconductor chips with rounded bottom edges and corners

< Techniques for maintaining alignment of cut dies during substrate dicing

> System and method for dicing semiconductor components

> Wafer-dicing process

~ 00021