An apparatus is disclosed for capturing and transferring internal system activity of a computer under test. In one embodiment, the apparatus includes a bus interface, a memory, an external interface, and circuitry coupling the three together. The bus interface connects to an internal system bus of the system under test. The memory is for storing information indicative of internal system activity. The external interface couples to an external, monitoring system. The circuitry partitions the memory into at least two banks, each having multiple buffers. One of the multiple buffers in each bank is a trace buffer that receives instruction trace information from the processor of the system under test. The multiple buffers may further include a system memory image buffer, a processor data buffer, and a bus activity buffer. When any one of the buffers in a given bank of the memory becomes full, a bank switch occurs. Immediately prior to the bank switch, the contents of system memory are copied to the system memory image buffer, and the internal settings of the processor are similarly copied to the processor data buffer. Advantageously, if any errors are detected at this time, the previous memory bank still contains a pre-error snapshot of the processor contents and memory contents. Furthermore, the previous memory bank has an extensive record of pre-error bus activity and trace history. The external interface provides a means for transporting the memory bank contents to an external system continually, or alternately, whenever the memory bank contents are desired (e.g. when a fault is detected).

Un apparecchio è rilevato per bloccare ed il trasferimento dell'attività interna del sistema di un calcolatore sotto la prova. In un incorporamento, l'apparecchio include un'interfaccia bus, una memoria, un'interfaccia esterna ed i circuiti che coppia insieme i tre. L'interfaccia bus collega ad un bus interno del sistema del sistema sotto la prova. La memoria è per memorizzare le informazioni indicative di attività interna del sistema. Le coppie esterne dell'interfaccia ad un sistema di controllo esterno e. I circuiti dividono la memoria almeno in due banche, ciascuno che ha amplificatori multipli. Uno degli amplificatori multipli in ogni banca è un amplificatore della traccia che riceve le informazioni della traccia di istruzione dal processor del sistema sotto la prova. Gli amplificatori multipli possono più ulteriormente includere un amplificatore di immagine di memoria di sistema, un amplificatore di dati del processor e un amplificatore di attività del bus. Quando qualunque degli amplificatori in una data banca della memoria diventa in pieno, un interruttore della banca accade. Immediatamente prima dell'interruttore della banca, il contenuto della memoria di sistema è copiato all'amplificatore di immagine di memoria di sistema e le regolazioni interne del processor sono copiate similmente all'amplificatore di dati del processor. Vantaggiosamente, se degli errori sono rilevati attualmente, la banca precedente di memoria ancora contiene una fotografia istantanea di pre-errore del soddisfare del processor e del soddisfare di memoria. Ancora, la banca precedente di memoria ha una vasta annotazione di attività del bus di pre-errore e di storia della traccia. L'interfaccia esterna fornisce i mezzi per il trasporto del soddisfare della banca di memoria ad un sistema esterno continuamente, o alternatamente, ogni volta che il soddisfare della banca di memoria è voluto (per esempio quando un difetto è rilevato).

 
Web www.patentalert.com

< Directed allocation of coupling facility structures

< Semiconductor testing apparatus for testing semiconductor device including built in self test circuit

> Distributed system to intelligently establish sessions between anonymous users over various networks

> Computer system initialization with boot program stored in sequential access memory, controlled by a boot loader to control and execute the boot program

~ 00076