Treatment of shoulder dysfunction using a percutaneous intramuscular stimulation system

   
   

A method of treating shoulder dysfunction involves the use of a percutaneous, intramuscular stimulation system. A plurality of intramuscular stimulation electrodes are implanted directly into select shoulder muscles of a patient who has suffered a disruption of the central nervous system such as a stroke, traumatic brain injury, spinal cord injury or cerebral palsy. An external microprocessor based multi-channel stimulation pulse train generator is used for generating select electrical stimulation pulse train signals. A plurality of insulated electrode leads percutaneously, electrically interconnect the plurality of intramuscular stimulation electrodes to the external stimulation pulse train generator, respectively. Stimulation pulse train parameters for each of the stimulation pulse train output channels are selected independently of the other channels. The shoulder is evaluated for subluxation in more than one dimension. More than one muscle or muscle group is simultaneously subjected to a pulse train dosage. Preferably, the at least two dosages are delivered asynchronously to two muscle groups comprising the supraspinatus in combination with the middle deltoid, and the trapezious in combination with the posterior deltoid.

Un metodo di trattare la disfunzione della spalla coinvolge l'uso di un sistema percutaneo e intramuscolare di stimolo. Una pluralità di elettrodi intramuscolari di stimolo è impiantata direttamente nei muscoli prescelti della spalla di un paziente che ha sofferto una rottura del sistema nervoso centrale tali come un colpo, una ferita traumatica del cervello, una ferita del midollo spinale o paralisi cerebrale. Un generatore multicanale basato microprocessore esterno del treno di impulso di stimolo è utilizzato per la generazione dei segnali elettrici prescelti del treno di impulso di stimolo. Una pluralità di elettrodo isolato conduce percutaneously, elettricamente collega la pluralità di elettrodi intramuscolari di stimolo al generatore esterno del treno di impulso di stimolo, rispettivamente. I parametri del treno di impulso di stimolo per ciascuna delle scanalature dell'uscita del treno di impulso di stimolo sono selezionati indipendentemente dalle altre scanalature. La spalla è valutata per il subluxation in più di una dimensione. Più di un muscolo o gruppo del muscolo è sottoposto simultaneamente ad un dosaggio del treno di impulso. Preferibilmente, i almeno due dosaggi sono trasportati asynchronously a due gruppi del muscolo che contengono il supraspinatus congiuntamente al deltoid centrale ed al trapezious congiuntamente al deltoid posteriore.

 
Web www.patentalert.com

< Motion compatible sensor for non-invasive optical blood analysis

< PHARMACOLOGICAL AGENTS AND METHODS OF TREATMENT THAT INACTIVATE PATHOGENIC PROKARYOTIC AND EUKARYOTIC CELLS AND VIRUSES BY ATTACKING HIGHLY CONSERVED DOMAINS IN STRUCTURAL METALLOPROTEIN AND METALLOENZYME TARGETS

> Antibodies to receptor protein tyrosine kinases

> PSCA: prostate stem cell antigen and uses thereof

~ 00156